woensdag 27 februari 2013

Keuzes maken

En Tomas zijn tweede week school is al weer over de helft. Hij heeft het reuze naar zijn zin. Komt breed lachend de school uit rennen en is helemaal enthousiast. Wel elke keer met zijn broek bijna op zijn hielen, hij kan hem zelf niet dichtmaken en hij vertikt het om het aan de juffrouw te vragen!

En wat is het heerlijk dat je overdag gewoon je werk kunt doen en ondertussen ook het een en ander in het huishouden. Gisteravond was ongekend, ik moest nog even weg en na die tijd kon ik op de bank gaan zitten! Voorheen ging ik gelijk aan het werk, nu kon ik relaxen op de bank. Ongekend.

In mijn planning stond om vanmiddag samen met Floortje alle lapjes en alles wat bij quilten hoort weer eens tevoorschijn te halen. Maar wat is het een heerlijk weer vandaag! En dan moet je een keuze maken. En ik heb voor buiten gekozen. De zon scheen, de lucht was strak blauw! Het resultaat is dat het terras bij de tuindeuren is geveegd. De boterton is gereed gemaakt voor nieuwe plantjes. De bloembakken bij het achterterras zijn ontdaan van alle herfstbladeren: binnenkort staan de eerste bollen in bloei! En ik heb een begin gemaakt met het schrapen van mos. De trampoline is ook weer in gebruik genomen. Kortom: het was genieten vanmiddag!

Wel is het gekke blokkending af! De kinderen vinden het een leuk ding. Ze zitten nu even voor de televisie en Floortje draait ongemerkt aan het blokkending. Leuk om te zien.

Op de handwerkbeurs heb ik een leuk kussen gezien, van vierkanten op een bepaalde manier aan elkaar genaaid waardoor het een puntig kussen wordt. Ik hoop dat mijn fotografische geheugen mij niet in de steek laat! 

Daarnaast zou ik graag paar paaskippen maken. Paar jaar terug was ik ook zo nu en dan op het forum van de startpagina quilten te vinden. Daar kwamen toen van die leuke paaskippen gemaakt van twee logcabin blokken langs. Misschien een lezeres van dit blog het patroon voor mij heeft. Ik heb het nog niet kunnen vinden op internet. Het werd toen naar iedereen rondgemaild, ik heb er toen nooit om gevraagd. Ik zou ze graag maken voor komend pasen.

Plannen te over!






2 opmerkingen:

  1. Wat fijn voor je dat je leven een stuk rustiger is geworden. Ik vind buiten zijn ook altijd belangrijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk blokken'ding' ja!! Kan me voorstellen dat Floortje dit ongemerkt aan het "omvouwen" is.. ;)
    En lekker dat je 's avonds weer tijd voor jezelf hebt! Geniet er van!
    Liefs Alie

    BeantwoordenVerwijderen