woensdag 18 januari 2012

Jongetjes zijn van nature lui

Oei, wat zeg ik nu? Zijn jongetjes van nature lui? Wat vind ik er zelf van? Mijn antwoord is: ja. Van nature zijn jongetjes lui. In ieder geval meer dan meisjes.

Neem nou Tomas. Is bijzonder energiek, rent van hot naar haar. Heeft geen rust in zijn kont. Praat de hele dag door, maar is van nature lui. Hij is bijna 3 en vindt de luier om zijn billen nog prima zitten! Uit een beker drinken? Vergeet het maar, hij is gewoon te lui om het te willen leren. Geef je hem een beker dan is hij er alleen maar mee aan het 'rotzakken' (zoals nu, hij zit naast mij in zijn kinderstoel met een beker met inhoud te spelen). Te lui om het te willen leren. Een fles is toch veel gemakkelijker?

En als jongetjes groter worden? Uit mijn omgeving hoor ik zo nu en dan verontrustende verhalen. Als puber komen ze thuis, duiken op de bank, als de afstandsbediening niet binnen handbereik ligt dragen ze iemand op - die toevallig in de buurt is - deze aan te geven. De rest van de dag liggen ze dan op de bank te zappen. Huiswerk denken ze pas aan als het bedtijd is, ook al zijn ze daar al uren eerder aan herinnert door vader of moeder.

Vooralsnog ben ik - als vrouw - erg druk om mijn kleine jongen uit een beker te leren drinken en hem er van te doordringen dat een onderbroekje zonder luier eronder veel lekkerder zit. Helaas, Tomas heeft er nog steeds geen boodschap aan... (zijn vader trouwens ook niet).

Luie Tomas... na een autoritje van 7 km niet meer wakker te krijgen...
dan maar op de bank verder tukken.
 Zuslief vond het nodig hem van een knuffel te voorzien.
Zo schattig... maar bijzonder lui!

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk verhaal en zo herkenbaar. Mijn zoon is 40 en heeft dit nog steeds een beetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een plaatje! Ach ze doen graag hun eigen zin, gelukkig hoef ik niet meer op te voeden maar kan ik genieten van de kleinkids. Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen