zaterdag 26 februari 2011

Eerste 'quilt'

In 2004 besloot ik om naast mijn borduurwerkjes iets anders te gaan doen. Het werd quilten. Dat kon ook eigenlijk niet anders. Het verhaal over het hoe en waarom ik ben gaan quilten zal ik binnenkort een keer vertellen. In de zomer van 2004 hebben mijn man en ik samen quiltstofjes uitgezocht bij Margreet Otto in Woerden om een gequilt kussen te maken voor op onze bank - die we nog aan moesten schaffen. Het zou een rode bank worden, dus rode stof erbij uitgezocht.

Het is nooit een kussen geworden, uiteindelijk kochten we een paarse bank :-)
Ik heb er toen een achterkantje aangezet en hem gequilt. Ik was niet gehinderd door enige quiltkennis, dat kun je ook wel zien aan de manier waarop het quilten is gedaan. Het is wel erg dicht op de naadjes! Ook kreeg ik het in de ring niet voor elkaar, dus zonder ring gedaan. Conclusie: het is geen quilten maar een soort van rijgen geweest.

Najaar 2004: een quiltster was geboren!

1 opmerking: